عمل آورنده بتن ( کیورینگ)

براى دستیابى به بتن با مقاومت بالا و کیفیت مطلوب مى بایست پس از پایان عملیات بتن ریزى محیط مناسبى جهت رسیدن به حداکثر مقاومت ممکن براى آن فراهم نمود. هنگام بتن ریزى در هواى گرم مسائل خاصى مطرح مى گردد که عمدتا ناشى از تبخیر سریع آب بتن مى باشد. تبخیر سریع و شدید آب باعث کاهش کارائى و مقاومت بتن، جمع شدگى و ایجاد ترکهاى سطحى در آن مى گردد.

 
  عمل آوردن یا کیورینگ به مجموعه اقداماتى گفته مى شود که براى تکمیل و انجام  کامل هیدراتاسیون سیمان به منظور رسیدن به مقاومت مورد نظر بتن اجرا مى شود

 متداول ترین روشى که اینک در تمام دنیا استفاده میگردد ، پوشاندن سطح بتن با یک لایه نازک جهت جلوگیرى از تبخیر آب بتن است که اگر از نوع مناسبى استفاده شود ، ضمن داشتن خواص یک عمل آورى خوب ، اثر سوئى نیز بر روی بتن نخواهد داشت  و پس از یک ماه بتدریج بر اثر عوامل جوى از بین خواهد رفت .


 کیورینگ  CA – 1   تولیدى این شرکت بر پایه سیلیکون و چند نوع رزین  ساخته شده و عملکرد آن منطبق بر استاندارد   ASTM C - 309  می باشد.

 موارد مصرف:

     این ماده را مى توان در تمام بتن ریزیهاى وسیع مانند کانالهاى آب، محوطه و کف سالنها به کاربرد. استفاده از آن در محلهایى که بتن در معرض تابش آفتاب یا باد قرار دارد که باعث تبخیر سریع آب بتن میگردد بخصوص در نواحى جنوب ایران توصیه مى شود .

 
مــــزایا:

-   در مقایسه با روشهاى قدیمى استفاده از کیورینگ ACC-L7   باعث صرفه جوئى در هزینه ها و نیروى انسانى مى شود . با استفاده از کیورینگ دیگر نیازى به آب دادن بتن وجود ندارد .

-           نیازى به حفاظت بتن با چتائى ، گونى ، نایلون و ... نمى باشد .

-          دوام و مقاومت بتن را افزایش داده و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیرى مى نماید.

 
 روش و میزان مصرف :

 مصرف کیورینگ بر روی سطح نسبتا خشک بتن تازه، بسته به شرایط محیط  10 الى 30 دقیقه   پس از پرداخت سطح بتن، صورت مى گیرد.

     کیورینگ ACC-L7  را به نسبت 1 به 1 با آب مخلـوط کـرده کـاملا هم بزنید تا محلول  یکنواخت و همگنى بدست آید . سپس این مخلوط را جهت کیورینگ  با برس یا پیسوله بر روى سطح بتن بکشید .در صورتیکه سطح کاملا پوشانده  نشد ، پس از نیم ساعت لکـه گیـرى نمائید. هرکیلو گرم کیورینگ       5الى15مترمربع سطح بتن را پوشش مى دهد .

توجه: قبل از مصرف کاملا هم زده شود .

 
 مشخصات فنى :

حالت فیزیکى :                                  مایع

رنگ :                                          قهوه اى

وزن مخصوص :              gr/cm³ ا 4/1

PH :                                         حدود   9
یون کلر :                                        ندارد

استاندارد :                                     ASTM C- 309

زمان مصرف و نحوه نگهدارى :  تا یک سال بدور از تابش مستقیم آفتاب و یخزدگى  

بسته بندى :    در گالنهاى پلاستیکى 25 کیلوئى و بشکه هاى 250 کیلوئى

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد