میکروسیلیس MICRO SILICONE

 

میکروسیلیس یکى از موادى است که در دهه اخیراستفاده از آن در بتن به طور جدى مورد توجه مهندسین ساختمان قرار گرفته است. به دلیل خصوصیات بارز پوزولانى میکروسیلیس، استفاده از آن جهت بهبود خواص مکانیکى و افزایش دوام بتن در کشور هاى پیشرفته رو به افزایش است.  

 

منبع:gatch.blogfa.com

میکروسیلیس یک محصول فرعى حاصل از کوره هاى قوس الکتریکى در جریان تولید آلیاژهاى فروسیلیس میباشد. این ماده با داشتن بیش از 90 درصد سیلیس با حالت غیر کریستالى و به شکل ذرات بى نهایت ریز با قطر متوسط 1/0 میکرون شدیدا پوزولانى است و براى استفاده به عنوان یک ماده سیمانى در بتن بسیار مناسب است. استـفاده از آن در بتـن داراى فواید بسـیار زیادى از جمله : کاهش ترکهاى ناشى از هیدراتاسیون سیمان، دوام بهتر در مقابل آسیبهاى سولفاتها و آبهاى اسیدى و دست یافتن به مقاومتهاى نهایى بالا با استفاده از انواع سوپرروان کننده هاى بتن مى باشد.

از دیگر مزایاى مصرف میکروسیلیس کاهش تحرک یونهاى کلر و در نتیجه کاهش عمق نفوذ کلر در بتن بویژه در نواحى ساحلى جنوب ایران مى باشد.

موارد مصرف:

در بتن ریزى های مربـوط به ساخت اسکله هاى دریائى، شمعـها، سـتونها و قطـعات پـیش ساخته، فونداسیون ماشین آلات و کلیه سازه هاى بتنى که در معرض حملات شیمیایى بویژه یون کلر و سولفاتها قرار دارند.

مــــــزایا:

- افزایش چشمگیر مقاومتهاى مکانیکى بتن - کاهش نفوذپذیرى بتن - کاهش تحرک یون کلر - جلوگیرى از خوردگى آرماتور در بتن هاى مسلح روش و میزان مصرف :

میکروسیلیس مانند سیمان هنگام ساخت بتن به آن اضافه میشود. میزان مصرف بهینه آن 10 الى 15 درصد وزن سیمان مصرفى است که به همان میزان میتوان از مقدار سیمان مصرفى کاست .

توجه: در هنگام مصرف میکروسیلیس حتما میبایستى از یک نـوع سوپرروان کننده بویژه سوپرروان کننده که داراى سازگارى زیادى با میکروسیلیس می باشد استفاده شود.

مشخصـات فنى :

آنالیز شیمیایى :

Sio2 : 93.6% Al2O3: 1.32% K2O : 1.01%

Sic : 0.5% CaO : 0.49% P2O5 : 0.16%

C : 0.3% MgO : 0.97% SO3 : 0.10%

Fe2O3: 0.37% Na2O : 0.31% CI : 0.04%

خواص فیزیکى :

سطح ویژه ذرات: 20 m² / g

انــدازه ذرات: 0.05 – 0.15 micron

وزن حجمى : 300 – 700 Kg / m³

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد